Almanya Turu

Bu (2016) Ramazan Bayramı'nda Pastoral Tour'un Baştan Başa Almanya programına refakat ettim. Bu seyahatten izlenimlerimi ayrıca yazacağım ama sıcağı sıcağına kısa bir video ile ucundan neler yaptığımızı bir göstereyim istedim. İzmir'den Sunexpress'in direkt Hamburg uçuşu ile başladık. Hamburg'da kısa bir şehir turu ve yemek molası verdik. Öğleden sonra Unesco Dünya Mirası listesindeki Lübeck kentine ulaştık. Grubumuza şehri kısaca tanıttıktan sonra ben St. Jakabi kilisesinin gözlm kulesine çıkmaya gittim (Lübeck hakkında daha yazacaklarım var). Kapanmak üzere olan bir büfeden sosis ve patates alıp Lübeck'in akşam hareketliliğini teneffüs ettim.

Ertesi gün iki gün konaklayacağımız Berlin'e gittik efendim. Ne zaman Berlin'e gelsem işte yaşamak istediğim şehir bu hissine kapılırım. Bu sefer de farklı olmadı. Grupla beraber ağırlıklı olarak turistik bölgeler ile sınırlı kalsam da Berlin'in kozmopolit atmosferini içime çeker çekmez ruh halim değişti. Kısa bir Berlin ziyaretinde listenizden işaretlemeniz gereken her şeyi sırasıyla elden geçirdik. (Aslında Berlin iki günde asla yeterli bir şekilde gezilemez, keşke elimde sadece Berlin'i yakından tanımak isteyen küçük bir grup olsa da onlara Berlin'in gizli dünyasını biraz tanıtabilsem). Ardından olmazsa olmaz Potsdam ve Dresden duraklarında Almanya, Soğuk Savaş, ve İkinci Dünya Savaşı tarihinin önemli dönüm noktalarından geçtik hızlıca. Leipzig'de iki gün 1989 devrimlerinin ateşleyicisi bu kentin keyfini çıkartıp yolculuğun Münih ve Salzburg bacağı için tekrar harekete geçtik. Videoda düzenleme hatası yaptığım için Salzburg ve Münih için fazla fotoğraf koyamadım ama her birisi ayrı birer yazı olacağı için dert etmeyiniz. Bol bol okuyacaksınız Münih ve Salzburg hakkında da.

İşte çok kısaca böyle. Videodan keyif alırsınız umarım. Ayrıntılar da yolda...